Free publicity

Ik kan met trots zeggen dat in mijn carrière nog nooit een (ghostwriting) blog, artikel of persbericht van mijn hand niet is gepubliceerd. En iedere ‘media-droom’ heb ik gerealiseerd. Wilde mijn opdrachtgever in de zaterdageditie van de Financiële Telegraaf? Was de droom om door de landelijke media benaderd te worden als ze een expert zochten op het gebied van SCRUM? Ik heb deze dromen laten uitkomen.

Free publicity
Als vanzelfsprekend is voor deze exposure niet betaald. Ik geloof er heilig in dat als het verhaal en de boodschap goed zijn, je nooit voor media-aandacht hoeft te betalen. Is in mijn ogen de boodschap niet nieuwswaardig genoeg? Dan zal ik je adviseren om niets te versturen. Soms vergt het realiseren van free publicity namelijk iets meer creativiteit dan enkel het versturen van een persbericht. In deze gevallen denk ik graag met je mee om samen een mediagenieke actie te bedenken of om zelf een nieuwswaardig onderwerp te creëren waarmee we wel de media kunnen benaderen.

Zelf doen of uitbesteden
Ondanks mijn 100% plaatsingsgarantie, kun je er natuurlijk altijd voor kiezen om het persbericht zelf te versturen. In dat geval huur je mij enkel in voor het opstellen van het persbericht. Indien gewenst kan ik zelfs een kant-en-klaar pakket bij je aanleveren waardoor je enkel nog maar op de verzendknop hoeft te drukken.

Benieuwd hoe ik ook voor jouw organisatie free publicity kan genereren? Neem dan contact met mij op. Ik vertel het je graag.

“Vooral de manier waarop wij samenwerken vind ik prettig. Sheila heeft aan weinig woorden genoeg of ze heeft het al zelfstandig opgepakt voor we het haar überhaupt hebben gevraagd”, Jan Dirkzwager, oprichter S&D Interactive Media.